Skip to main content
Vi står klar til at hjælpe 24/7/365 - Døgnservice

Færgen Sleipner-Fur

6. december, 2021

En torsdag morgen i november 2021 gik færgen Sleipner-Fur på grund omkring Sundsøre.

West-Marine blev tilkaldt for at undersøge færgens thrustere. Efter et par dykkerundersøgelser blev problemet afdækket, og thrusterne blev bragt til vores værksted for en overhaling.

Det viste sig, at den ene thruster havde opsamlet en enorm sten, der forhindrede rorpropellen i at dreje rundt. Stenen havde ødelagt flere propelblade og skulle derfor udskiftes. Endvidere undersøgte West-Marines teknikere, om gearet inde i selve motoren tog skade, som resultat af den fastklemte sten. 

Opgaven blev løst med stor tilfredshed og færgen Sleipner-Fur kunne genoptage den vigtige overfart mellem Sundsøre og Hvalpsund.  

Færgen Sleipner-Fur var blevt indsat som en erstatning for færgen Mary, der normalvis har ruten mellem Sundsøre og Hvalpsund.

Se billeder nedenfor af den famøse sten på Færgen Sleipner-Fur: 

Har du lyst til at læse om flere arbejdsopgaver, der er udført af West-Marine? Så kan du altid trykke her og blive opdateret de seneste projekter og nyheder. 

Hvis du selv er på udkig efter hjælp til at fikse din båd eller skib, så kan du kontakte vores serviceafdeling ved at skrive til sales@west-marine.dk eller ringe direkte til vores hovednummer +45 75 45 70 44. Vores serviceteam er klar til at rykke ud – når som helst og hvor som helst – for hvis skaden er sket, skal det kunne fikses hurtigst muligt. West-Marines teknikere arbejder døgnet rundt for at betjene og servicere alt fra indenrigsfærger og store skibe. De er eksperter i thruster overhaling og generelle serviceløsninger.

færgen sleipner-fur

West-Marine A/S er en maritim virksomhed, der markedsfører produkter og serviceløsninger til industri, marine & offshore.

Åbningstider

  • Man-tors

    07:00 - 16:00

  • Fredag

    07:00 - 13:30

  • Lør-søn

    Efter aftale

  • Service året rundt 24/7/365